E-mail

kontakt@przystanzmian.pl

Godziny otwarcia

pon. - pt.: 8:00 - 20:00

 

mgr Jakub Pawlewicz

psycholog 

psychoterapeuta poznawczo-behawioralny

psychoseksuolog

psychotraumatolog

pedagog

Ukończone studia – kwalifikacje główne:

  • Psychologia, spec. wspomaganie rozwoju, USWPS
  • Pedagogika, spec. resocjalizacja, UKW
  • Seksuologia praktyczna, USWPS
  • Szkoła Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej, Crescentia
  • Specjalizacja z psychologii klinicznej, UG – w trakcie
  • Studium Socjoterapii i Psychoterapii Młodzieży, KCP
  • Psychotraumatologia praktyczna, FPCP
  • Oligofrenopedagogika, TWP

 

O specjaliście:

Jestem psychologiem w trakcie specjalizacji z psychologii klinicznej dzieci i młodzieży, certyfikowanym psychoterapeutą poznawczo-behawioralnym (certyfikat nr 1634), psychoseksuologiem, pedagogiem. Ukończyłem szkolenie z zakresu psychotraumatologii, posiadam uprawnienia socjoterapeuty  oraz oligofrenopedagoga.

Na co dzień oprócz pracy w Centrum Psychoterapii Przystań Zmian, jestem kierownikiem Centrum Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży „poMOC”, gdzie koordynuje pracę Oddziału Dziennego Psychiatrycznego dla Dzieci i Młodzieży, pracę  Ośrodka Środowiskowej Opieki Psychologicznej i Psychoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży.

W mojej pracy stosuję metody psychoterapii oparte na dowodach naukowych (CBT, DBT, ACT, EMDR). Wiem, że udział w procesie psychoterapii to niejednokrotnie wyzwanie które warto podjąć, staram się więc przekonywać, że nie ma rzeczy niemożliwych, a czasami wystarczy postawić małe kroki, by być bliżej zmianom. 

W ramach Centrum Psychoterapii pracuję głównie z dziećmi, nastolatkami oraz rodzicami. Moi pacjenci doświadczają zazwyczaj trudności związanych z zaburzeniami afektywnymi (m.in. depresja), lękowymi, zaburzeniami obsesyjno-kompulsywnymi (OCD), traumami, czy doświadczaniem trudności związanych z niezgodnością płciową. 

Staram się, by moja praca na co dzień nie odbiegała od kodeksów etycznych zawodu psychologa oraz psychoterapeuty, Jestem członkiem kilku towarzystw terapeutycznych, m.in.: Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej, Polskiego Towarzystwa Terapii Dialektyczno-Behawioralnej, Polskiego Towarzystwa Terapii EMDR oraz Polskiego Stowarzyszenia Socjoterapeutów. Swoją pracę psychoterapeutyczną regularnie superwizuję u certyfikowanych superwizorów z wcześniej wymienionych towarzystw.

 

 

    Ukończone kursy, szkolenia:
 

Szkolenia EMDR i z zakresu terapii traumy:

  • „Szkolenie podstawowe EMDR, level 1”, Fundacja VitaMelius
  • „Zastosowanie EMDR w pracy z dziećmi i młodzieżą – Poziom 1”, Italianissima
  • „Zastosowanie EMDR w pracy z dziećmi i młodzieżą – Poziom 2”, Italianissima
  • „Working with children escaping from war with EMDR”, EMDR Europe
  • „Wstyd: od Kopciuszka wśród emocji do myśli przewodniej pracy z traumą z zastosowaniem EMDR”, Italianissima
  • „Uwalnianie od traumy trans generacyjnej poprzez EMDR”, Italianissima
  • „Dziecko z zaburzoną więzią i traumą nadużyć”, Pro Familia
  • „Praca z dzieckiem po traumie umieszczonym w rodzinie zastępczej”, Pracownia Pomocy Psychologicznej Ośrodek Szkoleniowy
  • „Zabawy bez obawy – jak pomóc dziecku, które przeżyło traumę?”, Instytut Pomocy Profesjonalnej
  • „Praca z dziećmi z zaburzeniami przywiązania”, ETOH
  • „Wpływ traumy wczesnorozwojowej na funkcjonowanie dziecka”, ETOH
  • „Praca psychoterapeutyczna z dzieckiem po traumie w ujęciu poznawczo-behawioralnym”, Psychotesto

Szkolenia DBT:

  • „Szkolenie dla liderów programu Family Connections”, PTDBT
  • „Wprowadzenie do terapii dialektyczno-behawioralnej (DBT)”, PTDBT
  • „Trening umiejętności terapii dialektyczno-behawioralnej (DBT)”, PTDBT
  • „Dialektyczna terapia behawioralna w pracy z młodzieżą (DBT-A)”, Pracownia CBT
  • „Letnia szkoła DBT”, Centrum Zdrowia Psychicznego HarmonJa
  • „Strategie DBT w czasach kryzysu”, AMiE
  • „Terapia dialektyczne-behawioralna w leczeniu zaburzeń odżywiania”, PTDBT
 

Szkolenia diagnostyczne:

  • „Stosowanie 4-cyfrowego Kwestionariusza Diagnostycznego FASD w praktycznej, ilościowej diagnostyce zaburzeń ze Spektrum Poalkoholowych Wrodzonych Zaburzeń Rozwojowych w zespołach interdyscyplinarnych”, Ośrodek FASTRYGA
  • „Narzędzie M-CHAT-R/F – praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju”, SYNAPSIS
  • Uprawnienia diagnostyczne: Bateria-GIM i 16plus; Skala Inteligencji Stanford-Binet 5; Bateria PU1; Bateria-5/6R; Bateria-7/9 i 10/12, PTPiP
  • The Columbia- Suicide Severity Rating Scale, Columbia University
  • „Wywiad do diagnozy autyzmu (ADI-R)”, Centrum Wspierania Rozwoju Motyl
 

Szkolenia psychoseksuologiczne:

  • „Kurs Edukatorów Seksualnych”, Bliżej Siebie
  • „BDSM/kink w gabinecie psychoterapeutycznym”, Ośrodek Terapii i Rozwoju „Dobrze, że jesteś” 
  • „Transpłciowości i niebinarność u dzieci i młodzieży”, Centrum Terapii Haak
  • „Transpłciowości i niebinarność u dorosłych”, Centrum Terapii Haak
  • „Opiniowanie na rzecz sądowego uzgodnienia płci”, Centrum Terapii Haak
  • „Zaburzenia seksualne u mężczyzn”, Centrum Medycznego Kształcenia Podyplomowego
  • „Zaburzenia seksualne u kobiet”, Centrum Medycznego Kształcenia Podyplomowego
  • „Leczenie zaburzeń seksualnych”, Centrum Medycznego Kształcenia Podyplomowego
  • „Nowe zjawiska w seksuologii”, Centrum Medycznego Kształcenia Podyplomowego
  • „Najnowsza perspektywa problemów i zaburzeń seksualnych”, Centrum Medycznego Kształcenia Podyplomowego
  • „Endokrynne aspekty zaburzeń płodności i dysfunkcji seksualnych”, Centrum Medycznego Kształcenia Podyplomowego
  • ”Seksuologia sądowa”, Centrum Medycznego Kształcenia Podyplomowego
  • „Jak profesjonalnie pomagać osobom aseksualnym”, Asfera
  • „Praca z osobą niebinarną. Szkolenie dla praktyków psychoterapeutów, seksuologów, lekarzy. Soc 8 WPATH”, SyntezaLab
  • „Zastosowanie treningów psychoseksualnych i gadżetów erotycznych w psychoterapii”, Warszawski Instytut Seksuologii i Psychoterapii
  • „Wywiad i konceptualizacja seksuologiczną w ujęciu poznawczo-behawioralnym”, Psychotesto
  • „Seksualność nastolatków – podstawy pracy terapeutycznej w ujęciu poznawczo-behawioralnym”, Psychotesto
  • „Problemowe zachowania seksualne w dzieciństwie”, TherapyTools
  • „Pomoc psychologiczna i psychoterapia osób z dysforią płci”, Terappo
  • „Pomoc psychologiczna, psychoterapeutyczna i medyczna dla osób transpłciowych i niebinarnych”, Terappo
  • „Rozwój psychoseksualny dzieci i młodzieży. Dojrzałość psychoseksualna w wieku dorosłym”, Iza Jąderek
  • „Terapia psychogennych zaburzeń erekcji”, Iza Jąderek
  • „Wykorzystanie modelu ACT w pracy z seksualnością”, Uczę się Act
  • „Wykorzystanie terapii opartej na uważności w leczeniu dysfunkcji seksualnych u kobiet”, Uczę się Act

Terapia schematów:

  • „Terapia schematów”, SENSICA
  • „Terapia schematów w zaburzeniach odżywiania: Głęboko zakorzenione przekonania i złożone współwystępowanie problemów”, Uczę się ACT
  • „Good Enough Parenting. Professional Training (Facilitator Level)”, Louis Counseling & Training Services Pet Ltd 
 

Szkolenia z zakresu neuroróżnorodności: 

  • „Psychoedukacja dzieci i nastolatków o ASD i ADHD. Psychoedukacja sestemu”, AkademiaNeuroróżnorodności
  • „Złote zasady pracy z Klientem z ADHD i/lub ASD”, AkademiaNeuroróżnorodności,
  • „ADHD i ASD – na czym polega dobra psychoedukacja dorosłych Klientów”, AkademiaRóżnorodności,

 

 


 

 

Szkolenia z terapii dzieci:

  • „Praca z zachowaniami autoagresywnymi, myślami oraz tendencjami samobójczymi u dzieci i młodzieży”, Poza Schematami
  • „Jak wspierać dzieci w terapii poprzez zabawę, gdy doświadczają rozwodu – zasoby, zabawy, narzędzia”, Pracownia Psychologii i Psychoprofilaktyki
  • „Self-compassion w praktyce terapeutycznej z dziećmi”, Pracownia Psychologii i Psychoprofilaktyki
  • „Self-compassion i zabawy wspierające poczucie własnej wartości w praktyce terapeutycznej z dziećmi”, Pracownia Psychologii i Psychoprofilaktyki
  • „Praca z ciałem i techniki terapii zabawą w obniżaniu napięcia i regulacji wysoko wrażliwych dzieci”, Pracownia Psychologii i Psychoprofilaktyki
  • „Techniki relaksacji dzieci i młodzieży”, Pracownia Psychologii i Psychoprofilaktyki
  • „Terapia zabawą i narzędzia pracy terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą”, Pracownia Psychologii i Psychoprofilaktyki
  • „Praca terapeutyczna z dzieckiem i rodziną w sytuacji rozwodu”, Pracownia Psychologii i Psychoprofilaktyki
  • „Wprowadzenie do pracy terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą w nurcie poznawczym”, TherapyTools
  • „Kreatywne interwencje poznawczo-behawioralne w terapii zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży”, TherapyTools
  • „Terapia mutyzmu selektywnego w podejściu poznawczo-behawioralnym”, TherapyTools
  • „Samouszkodzenia – jak pracować z młodym człowiekiem i jego otoczeniem?”, TherapyTools
  • „Interwencje poznawczo-behawioralne w pracy z dzieckiem/nastolatkiem z ADHD”, TherapyTools
  • „Myśli samobójcze u młodzieży – wsparcie i terapia w nurcie poznawczo-behawioralnym”, Psychotesto
  • „Zachowania autodestrukcyjne u dzieci i młodzieży”, WIP
  • „Stosowana analiza zachowania w pracy w zakresie zaburzeń wypróżniania”, CDiTZR
  • „Tiki – diagnoza i terapia”, Poza Schematami
  • „Praca z nastolatkami z niską samooceną”, Poza Schematami
  • „Zaburzenia depresyjne i CHAD u dzieci i młodzieży”, Poza Schematami
  • „Terapia dziecka z mutyzmem wybiórczym, Etap I i II”, Centrum Terapii Mutyzmu, Nieśmiałości i Lęku
  • „Pomoc Psychologiczna dzieciom z rodzin z problemem alkoholowym”, PARPA
  • „Terapia behawioralna trudnych zachowań u dzieci (do 10-12 roku życia)”, Crescentia
  • „Zaburzenia jedzenia u dzieci”, CTZO
  • „Wykorzystanie bajki i relaksacji w pracy z dzieckiem”, SET
  • „Jak wspierać dziecko w radzeniu sobie ze złością”, SET
  • „Choroba afektywna dwubiegunowa i zaburzenia osobowości borderline u młodzieży – diagnoza i różnicowanie”, Regulatio

Szkolenia inne:

  • „Rozumienie i terapia samouszkodzeń”, Uczę się ACT
  • „Zespół jelita drażliwego: poznawczo-behawioralne techniki pracy”, Healio
  • „Depersonalizacja i derealizacja – techniki pracy w nurcie CBT”, Healio
  • „Paruresis – poznawczo-behawioralne techniki pracy”, Healio
  • „Trichotillomania i dermatillomania – wykorzystanie technik CBT, RTZ i ACT”, Healio
  • Emetofobia u dzieci i dorosłych – poznawczo-behawioralne techniki pracy”, Healio
  • „Diagnoza i terapia uzależnień behawioralnych”, TPIPU, WOTUIW
  • „ADHD u dorosłych”, Regulatio
  • „Szkolenie dla realizatorów szkolnych programów edukacyjnych w zakresie profilaktyki uzależnień”, PTZN
  • „Kurs dla kandydatów na wychowawców wypoczynku”, Quercus
  • „Wczesne wykrywanie zaburzeń psychicznych”, IPIN
  • „Tik? Tak? Kształtowanie właściwych postaw wobec osób z zespołem Tourette’a”, PSST
  • „Dna-V – Zastosowanie modelu elastyczności psychologicznej oraz psychologii pozytywnej w pracy z dziećmi i nastolatkami”, ACBC Polska
  • „Studium przeciwdziałania przemocy w rodzinie”, Niebieska Linia
  • „Przygotowanie do zawodu profilaktyka uzależnień”, PROFNET
  • „Wolontariat – dobry krok!”, MONAR
  • „Żałoba w systemie rodzinnym”, TRR
  • „Teatr Plus Minus”, WOAK
  • „Teatr jako plac zabaw”, WOAK
  • „Profilaktyka używania substancji psychoaktywnych wśród młodzieży (alkohol, tytoń, narkotyki), CDN TWP
  • „ABC origami”, TWP
  • „Szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy”, ADIUTOR
  • „Trening interpersonalny”, Terapeutica